Dames 1 opent verenigingsdag met overtuigende overwinning

Op zondag 8 oktober speelden wij onze tweede competitiewedstrijd, tegen HC Zeeland. Wij verzamelden om 11uur in de sporthal, terwijl de tegenstander om 9uur al mocht vertrekken vanuit Zeeland.

We begonnen de wedstrijd sterk. Aanvallend kregen we elkaar goed gevonden, waardoor we de aanvallen goed konden uitspelen. In de verdediging liep het nog beter. Hierdoor kon de tegenstander maar 4 keer scoren, waarvan 1 penalty. Daardoor was de ruststand 17-4.

De tweede helft was het soms lastig om de focus te houden in de verdediging. De tegenstander speelde de aanvallen rustig uit en zette af en toe een systeem in. Daardoor was het moeilijk om alert te blijven. In de aanval bleef het goed gaan. Er werden verschillende snelle aanvallen en breaks uitgevoerd waardoor de stand snel opliep. De coach, Eric-Jan, had aangegeven dat hij bij een stand van 35 doelpunten een drankje zou trakteren. Dit was natuurlijk een mooie doelstelling. En daardoor ging het nog iets makkelijker om wat harder te lopen. In de laatste 30 sec lukte het om de 34ste goal te maken. Helaas bleef het daarbij en misten wij ons drankje van de coach. De volgende keer zullen we een nieuwe deal sluiten en de eindstand halen. Voor nu sloten we de wedstrijd af met 34-6.

We willen het publiek bedanken voor het aanmoedigen, volgende week spelen we in Mill.