Handbal Someren DC1 – Helios ’72 DC1

Afgelopen zaterdag hadden we een wedstrijd tegen Helios. We moesten om 11.30 uur aanwezig zijn in de Postel. We gingen warmlopen, rekken en strekken en keeper ingooien. Toen kon de wedstrijd beginnen.

We kwamen al snel op een voorsprong, het stond 4-1 in het voordeel van ons. Helios kwam terug en het stond 5-5. Het ging gelijk op. Toch waren beide teams slordig en maakten (onnodige) fouten. Helios raakte het toch even kwijt waardoor wij nog 2 puntjes mee konden nemen in de rust. We gingen de rust in met een stand van 15-13 in het voordeel van ons!

Na bespreking met het team begonnen we aan de tweede helft. In de tweede helft bleef het gelijk op gaan, waardoor we nog steeds 2 punten voor stonden. Het stond 17-15 voor ons. Het bleef gelijk gaan tot de laatste 10 minuten, we raakten moe en hadden het moeilijk met onze verdediging. Het liep niet lekker. We reageerden onze frustraties af ons elkaar. Hierdoor werden we steeds meer uit balans. De laatste 2 minuten gingen we fouten maken en kwam het er zowel aanvallend als verdedigend niet van. We gaven op en kregen het niet meer voor elkaar om te scoren. Helios won met 23-26.

We hadden de vorige wedstrijd tegen Helios gewonnen (13-22). Dus dit was een flinke teleurstelling. Toch sloten we de zaalcompetitie af met een goed gevoel, we hadden veel geleerd en goed samengewerkt!

Dames C1