Heren 1 zetten goede lijn door

Gezien de gladheid op 7 januari was de wedstrijd Achilles vs Handbal Someren verzet naar 2 februari. Met de pijnlijke nederlaag in eigen huis in het hoofd ging er een bloed fanatiek heren 1 team naar Veldhoven. Tijdens de warming-up nog even door het kantine moedertje weggestuurd omdat we te dicht op het veld liepen vonden we maar apart, maar oké dat hoort er dan bij.

De wedstrijd begon zoals altijd: nog even een handje geven aan de tegenstander en weg met de vriendelijkheid in het veld. Nu gaan we voor de overwinning. Kijkende naar de ranglijst heeft Someren 6 punten en Achilles 18. Het lukte ons om de eerste helft goed mee te gaan en zelfs 2x op voorsprong te komen met 1 punt. Helaas in de laatste 5 minuten van de eerste helft toch nog een paar kleine foutjes waardoor we breaks tegen kregen die nog veel werden gestopt door onze keepers resulteerde de ruststand in een 13-10 voor Achilles.

De tweede helft begonnen we sterk. Onze verdediging werd een haast onneembare vestiging. Of de tegenstander nu 2 meter 50 was maakte niet uit. Ze wisten er maar zelden doorheen te komen. Helaas kregen wij aan de andere kant de ballen er ook niet zo makkelijk in. Maar na een kwartier spelen kwamen we toch op een goal verschil terug. 18-17. En toen kregen we een in mijn ogen een onterechte 2 min tijdstraf waardoor Achilles weer 3 goals uitliep. Daarna gingen we weer door met waar we mee bezig waren. Helaas wisten we tot 5 min voor tijd niet dichterbij te komen dan 3 goals verschil en moest er toch wat risico genomen worden. Een paar breaks mislukte en te snelle schoten. Achilles was net als wij aan het einde van hun latijn en dat alles heeft uiteindelijk geresulteerd in een einduitslag van 25-23. (Vergeleken met een 17-33 zeker niet slecht)

Het eerste dat Frits ons kon vertellen na de wedstrijd is dat ons doel bereikt was en de complimenten van onze tegenstander voor ons spel.

Wij zijn ook niet van plan nu anders te gaan spelen deze seizoenshelft dus kom allemaal kijken naar onze wedstrijden vol spanning en sensatie. Zondag half 5 Handbal Someren vs Apojo.

Sportieve groetjes namens de Heren 1